Prima pagină

Program. Jurisdicţie consulară

 

 

 

Program de lucru cu publicul

Luni – Joi

09.00 - 09.30  

Eliberare pașapoarte expediate din țară  şi documente

09.30 - 13.00  

Efectuare servicii consulare, pe bază de programare confirmată, pentru acte notariale, acte de stare civilă, documente de călătorie, obținere de acte din România, alte servicii

15.00 - 16.00  

Eliberare pașapoarte expediate din țară şi documente

Vineri

09.00 - 10.20  

Eliberare pașapoarte expediate din țară  şi documente

10.20 - 13.00 

Efectuare servicii consulare, pe bază de programare confirmată, pentru cetăţenie, vize (numai cu programare pe portalul E-Visa http://evisa.mae.ro), oficiere căsătorii.

Audiențe, cazuri speciale – numai cu informare prealabilă la adresele de e-mail oslo@mae.ro și oslo.consulara@mae.ro

Luni, Miercuri şi Vineri

14.00 - 15.00 

Furnizare informații consulare, programări telefonice doar pentru cazuri speciale

 

IMPORTANT

  • TOATE CATEGORIILE DE SERVICII CONSULARE SE PRESTEAZĂ DOAR ÎN BAZA UNEI PROGRAMĂRI PREALABILE, CONFIRMATĂ DE SECŢIA CONSULARĂ A AMBASADEI ROMÂNIEI LA OSLO
  • TOATE DOCUMENTELE NECESARE PENTRU SOLUŢIONAREA SERVICIULUI CONSULAR SOLICITAT TREBUIE SĂ FIE PREZENTATE LA GHIŞEUL SECŢIEI CONSULARE ÎN ORIGINAL ŞI COPIE TIPĂRITĂ  (4 seturi de copii pentru serviciile consulare privind actele de stare civilă)
  • Cererile de servicii consulare pentru cetățenii români cu domiciliul / reședința în Norvegia se pot programa prin una din următoarele alternative:

           - on-line, accesând portalul Ghișeul Consular Online, la www.econsulat.ro (aceste cereri au prioritate la programare). Procedura de utilizare a portalului este descrisă în secțiunea Despre Sistem (link: www.econsulat.ro/Home/CumFunctioneazaSistemul).

           - prin mesaj e-mail, la oslo.consulara@mae.ro (textul mesajului trebuie să conțină denumirea serviciului solicitat, numele complet al solicitantului și un număr de telefon la care poate fi contactat, alte mențiuni privind data programării)

  • Toți solicitanții care nu s-au prezentat la Secția Consulară conform programării, vor solicita o nouă programare. Reprogramările vor fi soluționate în limita locurilor disponibile.
  • Taxele consulare se achită numai în numerar (cash), în coroane norvegiene.

  • Înainte de prezentarea la Secția Consulară pentru ridicarea noilor pașapoarte expediate din țară, titularii (sau reprezentanții legali) trebuie să verifice dacă documentul se află la Secția Consulară, accesând web site-ul Ambasadei României la Oslo, http://oslo.mae.ro/, Secțiunea Pașapoarte primite la Secția Consulară (link: http://oslo.mae.ro/cauta-pasaport).
  • Pașapoartele expediate din țară și primite la Secția Consulară pot fi trimise prin expediție poștală de Ambasada României la Oslo la adresa indicată de titular (sau reprezentant legal), cu suportarea integrală a cheltuielilor de către acesta şi numai după predarea paşaportului existent (aflat în uz / expirat). Mai multe informații pot fi obținute de la Secția Consulară, la depunerea cererii de eliberare pașaport sau prin mesaj e-mail, la oslo.consulara@mae.ro.
  • Pentru serviciile notariale care implică autentificarea unor acte complexe (de ex. procuri / declarații pentru vânzare / cumpărare bunuri sau imobile, procuri divorț, procuri / declarații opțiuni succesorale), solicitantul este rugat să obțină textul înscrisului pe care îl dorește autentificat, în format Word, de la un notar public sau avocat din România, și să-l transmită la Secția Consulară, prin mesaj e-mail, la oslo.consulara@mae.ro.
  • Ambasada României la Oslo nu are angajați sau relații de colaborare cu persoane fizice sau juridice care furnizează servicii de traducere documente, servicii notariale, servicii juridice și de avocatură, servicii de asistență socială sau medicală, precum și servicii de pompe funebre, transport sau curierat. Secția Consulară nu are competența de a verifica, atesta, aproba, certifica sau garanta modul în care aceste servicii sunt prestate și nu își asumă răspunderea pentru informațiile furnizate clienților de prestatorii de astfel de servicii.

 

Informații consulare

Recomandăm tuturor cetățenilor români cu domiciliul / reședința în Norvegia să consulte numai surse oficiale de informare privind asistența consulară și, pe durata șederii în străinătate, să solicite prestarea de servicii consulare numai la Secția Consulară a Ambasadei României la Oslo sau, dacă se află temporar într-o altă țară, la un oficiu consular român din acea țară.

Informațiile oficiale privind asistența și serviciile consulare pentru cetățenii români pot fi obținute:

  • on-line, accesând:

           - pagina web a Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro, Secțiunea Servicii și asistență consulară pentru cetățeni români (link: www.mae.ro/taxonomy/term/451/1) și Secțiunea Sfaturi de călătorie (link: www.mae.ro/node/1533).

       - portalul Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) al Ministerului Afacerilor Externe, www.informatiiconsulare.ro.

           - pagina web a Ambasadei României la Oslo, http://oslo.mae.ro/, Secțiunea Servicii și asistență consulară pentru cetățeni români (link: http://oslo.mae.ro/node/485).

  • prin mesaj e-mail la Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS - Mail Center localizat în București), la adresa contact@informatiiconsulare.ro.
  • prin apel telefonic la Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS - Call Center localizat în București), la următoarele numere de telefon cu prefix de țară Norvegia și portate în România: +47 22.56.12.37 / 22.44.69.51 / 22.55.68.32 / 22.55.82.27.

 

Asistență consulară pentru situații de urgență

Cetățenii români cu domiciliul / reședința în Norvegia sau care se află temporar în Norvegia și se confruntă cu o situație deosebită, cu caracter de urgență (accidente cu victime, decese, calamități naturale, alte situații de pericol public sau cu caracter extraordinar) au la dispoziție permanent (24 / 7) telefonul de urgență +47 99.15.31.37 pentru a solicita asistență consulară. La acest număr de telefon nu se fac programări și nu se furnizează informații consulare decât pentru cazurile de urgență menționate.

 

Sărbători legale 2018

Secția Consulară nu lucrează cu publicul în zilele declarate oficial nelucrătoare în România, respectiv:

 

1 ianuarie, 2 ianuarie — Anul Nou
24 ianuarie — Ziua Unirii Principatelor Române
8 aprilie 2018 (duminică), 9 aprilie (luni) — Paștele
1 mai — Ziua Muncii
27 mai (duminică), 28 mai (luni) — Rusalii
1 iunie - Ziua Copilului
15 august — Adormirea Maicii Domnului
30 noiembrie — Sfântul Andrei
1 decembrie — Ziua Națională a României
25 decembrie, 26 decembrie — Crăciunul

FESTIVALUL FRANCOFONIEI 2019

08.03.2019

Ambasada României la Oslo are deosebita plăcere să anunțe că evenimentul dedicat deschiderii FESTIVALULUI FRANCOFONIEI…

Rubrica “Alegeri europarlamentare 2019” a fost activată pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe

27.02.2019

În contextul începerii perioadei electorale aferente organizării și desfășurării alegerilor pentru Parlamentul European…

Seminar privind finanțările nerambursabile oferite diasporei române de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni

22.01.2019

Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, doamna Lilla Boglarka Debelka, secretar de stat în cadrul…

MAE pune la dispoziția cetățenilor români « Ghidul de călătorie pentru Sărbătorile de iarnă 2018 »

20.12.2018

Pen Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor români care se deplasează în străinătate în următoarea perioadă,…